BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du have mange bolden i luften og bevare overblikket?
Så er du måske vores nye medarbejder med planlæggerfunktion
- Er du vant til at træffe selvstændige beslutninger med samarbejde i fokus?
- Er du en stærk formidler i både skrift og tale?
- Er du struktureret og seriøs omkring dit arbejde?
- Er du en skarp vagtplanlægger?
Så kunne denne stilling måske være noget for dig!
Lidt om jobbet
Som planlægger på plejecentre Tjørnehaven og Bøgehaven får du en helt central rolle i at få hverdagen til at fungere. Du vil arbejde 37 timer om ugen - som udgangspunkt med weekender fri. Du har et stort ansvar som formidler i samarbejdet med personale og samarbejdspartnere, som indgår i den daglige drift. Du har til daglig et tæt samarbejde med to ledere. Du skal understøtte lederne i formidling og i den daglige drift.
Alle dine aktioner påvirker vores økonomi - så en forståelse herfor kræves.
Du skal sikre, at de rette fagpersoner er på arbejde hver dag, at kontinuiteten hos borgerne sikres, at medarbejdernes vagtplaner hænger sammen og at møder og medarbejdernes ressourcetid er koordineret i vagtplanen. Derudover skal du træde til ved behov i plejeopgaver - og tage del i de faglige debatter. Din primære opgave er planlæggerfunktionen. Alt sammen med fokus på at højne kvaliteten ved borgerne samt sikre at ressourcerne udnyttes optimalt. Dette gavner også arbejdsglæden hos dine kollegaer, og derfor får du en vigtig rolle i ”det store billede”.
Hvem er vi?
Plejecenter Tjørnehaven er delt op i to afdelinger, som i alt har 37 boliger og ca. 50 medarbejdere. Plejecenter Bøgehaven har ti boliger og tilsvarende antal medarbejdere. I øjeblikket pågår der en politisk spændende proces omkring et kommende plejeboligbyggeri, der ved slut skal bestå af 87 plejeboliger og et center. Det er en spændende proces vi går ind i, da Tjørnehaven og Bøgehaven har en central placering i Galten med mange frivillige aktører som nære samarbejdspartnere.
I distrikt Galten er der desuden udekørende hjemmepleje og sygepleje (der har til huse på Tjørnehaven) samt et andet plejecenter. Herudover har vi terapeuter, der understøtter vores faglighed samt arbejdet ude hos borgerne.
Vi er et plejedistrikt, der er en del af Skanderborg Kommune, under visionen ”Mennesker møder mennesker” (se link nederst i ansøgningen for mere info).
I hverdagen fokuserer vi på et ”fælles vi”, hvor det handler om at spille hinanden gode -med borgerne i centrum som vores kerneopgave.
Din profil - Personlige kompetencer
- Du skal være sundhedsfagligt uddannet - og det vægtes højt, at du har et grundigt kendskab til vagtplanlægning jf. gældende overenskomst/arbejdstidsregler.
- Du har minimum et til to års erfaring med vagtplanlægning.
- Du skal være loyal overfor de to lederes beslutninger.
- Du er ansvarsbevidst og kan skabe dig et overblik - også i pressede situationer.
- Du arbejder struktureret, med overblik over egne opgaver og blik for helheden.
- Du er fleksibel og omstillingsparat.
- Du er rummelig, empatisk og kan udvise forståelse overfor ledere, kollegaer, borgere og pårørende.
- Du har gode kommunikations- og samarbejdsevner og kan håndtere konflikter.
- Du har forståelse for Tjørnehavens/Bøgehavens kultur og praksis – herunder overenskomster, systemer, kvalitetsstandarder, den gode modtagelse og det gode samarbejde.
Faglige kompetencer - Følgende kvalifikationer er væsentlige for planlæggerfunktionen
- Du har en sundhedsfaglig- eller anden relevant baggrund.
- Du har gode IT-kompetencer.
- Du besidder en grundlæggende forståelse for tal og økonomi samt for organisationen.
- Du har viden om, eller interesse for, planlægning og logistik.
Ansvarsområder
Planlæggers ansvarsområder består af flere typer af opgaver, der skal løses af planlægger, enten selvstændigt eller i samspil med ledere:
- Vagtplanlægning og indberetning.
- Administrering af sygemeldinger og raskmeldinger.
- Implementering og strukturering af den kommende plejebolig-planlægning.
- Dag-til-dag koordinering.
- Koordination med visitation og andre relevante samarbejdspartnere (sygeplejersker, terapeuter, aktivitetsmedarbejdere).
- Besvarelse af henvendelser fra borgere og pårørende.
- Deltagelse i relevante møder, f.eks. triageringsmøder, rehabiliteringsmøder og teammøder i det omfang, der giver mening.
- Støtte kollegaer i planlægning af dagens arbejde.
- Løse ad-hoc administrative opgaver for ledere.
- Tøjansvarlig.
- DialogNet.
Vil du vide mere?
Hvis du har lyst til at høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte leder af plejecentre Tjørnehaven, Stuen og Bøgehaven Lydia Adam på telefon 21 79 02 97.
Ansættelse pr. 1. juni 2023 eller hurtigst muligt.
Ansøgningsfrist
28. maj 2023.
Vi indkalder løbende til samtale.
Der kan forventes to samtaler, blandt andet bliver man præsenteret for en case i anden samtale. Eventuel indhentes der en personprofil.
Relevant materiale kan ses her
I Skanderborg Kommune ser du flere barnevogne, træer og søer end andre steder i landet. Her er udsigt. Ikke kun til Danmarks smukkeste natur, men også til aktive lokalsamfund, vækstvirksomheder og et foreningsliv i særklasse. Som arbejdsplads er Skanderborg Kommune kendt for flad struktur og højt til akustikloftet. Velkommen til naturligt overskud.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Skanderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skanderborg Kommune, Søndergade 29, 8464 Galten
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1524&ERId=81660
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835533